onsdag 7 april 2010

Vem i kryddhyllan...

- ... jobbar extra?

- Tim-Jan!

(förlåt, men jag kunde inte låta bli...)

Vår nya kryddförvaring

Som vanligt när våren närmar sig så blir det storstädning av alla skåp här hemma och VM i att hitta nya förvaringslösningar. Vårt torrförvaringsskåp har sett riktigt hemskt ut länge och nu när jag börjat baka och köper nya mjöler har det nästan svämmat över. Man har ingen aning om vilka kryddor man har och det tar alltid lång tid att hitta det man söker. Kryddor är ganska svårt att förvara då de kommer i olika påsar/burkar/storlekar, så jag bestämde mig för att förpacka dem lika och låta dem stå framme så man får se på dem.


Samma kryddor i ny förvaring

De blir ju riktigt snygga när man väl får se dem! Jag köpte två tavellister och massa kryddburkar på Ikea och började märka upp dem med min Dymo. Jag har förvisso hört att kryddor ska förvaras mörkt, men dessa är ju frostade och de är placerade mitt emellan två fönster, så de är inte i direktljus. Jag hoppas ju också att jag kommer att använda dem mer nu när jag ser dem och att det blir större rullians på dem.


Jag märkte också undersidan på varje burk med bäst-före-datum

7 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag *älskar* min dymo! =)

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken bra idé! Blev ju hur snyggt som helst! Så vill jag också ha det.

    SvaraRadera
  3. SNYGGT! :) Stort GRATTIS på födelsedagen, hoppas dagen blir härlig och att du blir riktigt bortskämd!
    *kram*

    SvaraRadera
  4. RACKARNS!:D Både snyggt å smart! RIKTIGT snyggt dessutom! ;)
    Å pga kommentar ovan... Grattis i efterskott! :) Hoppas du haft en fin dag!
    Må gott å stor kram från mig <3
    /Karin

    SvaraRadera
  5. Hej! Trillade in på din blogg när jag googlade på "kryddhyllor".

    Din lösning var den fett snyggaste, och jag hoppas att du inte misstycker att jag lånar din idé... :) Vanliga kryddhyllor har tendens att vara.. inte så snygga. Här får verkligen kryddburkarna berätta sin egen lilla saga!

    Tack så jättemycket för idén, och ha det så bra! / Isa

    SvaraRadera
  6. Å vad snyggt!
    Den idén snor jag till mitt kök!
    Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera