fredag 9 april 2010

Färgstarkt

Igår fyllde jag år och då Robban överraskade mig med hemmagjord smörgåstårta och filmkväll så blev det ingen bloggning eller tribute igår, som jag hade planerat för. Mådde lite dåligt över det först, men vad gör väl det om 100 år, tänkte jag sedan och hoppade i mysbyxorna och ner under täcket. Jag har verkligen blivit firad ifrån alla håll och kanter och jag är rörd över hur många underbara och omtänksamma människor jag har runt omkring mig! =) Tack alla ni som förgyllde min födelsedag!

Som en tidig present till mig själv sig så har jag köpt ett set av en ny sorts marker (tuschpenna) som heter Copic Ciao. Jag var verkligen jättenöjd med mina gamla pennor, men tyckte att de var lite för klumpiga att hålla i ibland och ville därför ha en smalare penna. Copic Ciao har två spetsar, precis som ProMarkerserna men den smala spetsen är lite mer mjuk, som en pensel ungefär. Det tar alltid en stund att lära sig nya pennor, men jag ligger i hårdträning nu, så om någon vecka kan ni få se de nya resultaten.

Mina nya tuschpennor

Eftersom jag börjar gilla mina nya pennor mer och mer så har jag ju ingen användning för de gamla längre och därför kommer jag att sälja dem. De är verkligen underbara att måla med. Eftersom de är alkoholbaserade så blir det inte fläckigt och efter lite träning så kan man måla flera lager med färg och även blanda olika färger för att få olika skuggningar när man text målar stämpelmotiv. Om man ska stämpla ett motiv bör man välja en vattenlöslig sämpeldyna. Jag har använt Adiriondacks hela tiden och vart jättenöjd med den. Stämplar man dessutom på ett tjockare och lite glättat papper (jag har använt albumblad) så blir färgläggningen perfekt! Pennan har två olika spetsar, en tunn och en bredare och de är alla i nyskick då man målar så små ytor när man färglägger stämpelmotiv.

Jag har totalt 60 st pennor som jag har handplockat för att få ett så bra och brett sortiment som möjligt och jag tycker att det är ett jättebra startpaket om man vill testa ProMarkers. Jag säljer pennorna för 23 kr/st, plus frakt. Helst vill jag sälja alla pennorna på en gång. Väljer du att köpa alla pennorna så får du dem för 1000 kr (16,60 kr/st) och då bjuder jag också på frakten. Skicka ett mail eller skriv en kommentar om du är intresserad eller har frågor!

Här är mina färger:

6 kommentarer:

  1. Hej!
    jag är intresserad av pennorna!
    Jag har mailat till dig oxå!
    Mvh
    Helena

    SvaraRadera
  2. Antar att det är först till kvarn som gäller, men jag anmäler mitt intresse för alla pennorna. MVH

    SvaraRadera
  3. hejsan...

    jag vill bara tacka åter igen för haslbandet jag beställde av dig, supernöjd...

    älskar färgpennorna.....

    kram från ingela

    SvaraRadera
  4. Har hört mycket gott om de pennorna men aldrig fått till det att köpa egna. Kanske vore dags.

    SvaraRadera
  5. Hej Millan! Pennorna är tyvärr redan sålda. Helena var sjukt snabb! /Lina

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vart har du köpt dina Copics Ciao och vad fick du betala för dem? Tänkte också hoppa på Copics-vågen och letar efter ett bra pris.
    Hälsningar Christel

    SvaraRadera