torsdag 25 februari 2010

Thursday Tribute #12 - Malin Sjödin

Äntligen torsdag och dags för en ny hyllning av någon som inspirerar mig. Det har ju blivit en vana här i bloggen nu att jag uppmärksammar någon lite extra när det är torsdag. Jag gör det för att jag vill bidra till att vi blir bättre på att uppskatta och uppmärksamma varandra och mitt bidrag är alltså att jag lyfter fram en speciell person, berättar hur denna person inspirerar mig och skickar också ett handgjort kort till henne/honom.

Idag ska jag fira en underbar papperspyssling som är så mycket mer än bara ett namn på en blogg. Att hon hr en sprudlande personlighet vågar jag påstå fast jag inte har träffat henne, för det känns i varenda bokstav i hennes blogg. Efter att man har vart inne där så har man alltid ett leende på läpparna en lång tid framöver. Idag ska jag hylla dig - Malin Sjödin (Lillpiga).


Jag tror inte att någon blir oberörd av dig Malin! Du har en så härlig personlighet att man bara gillar dig direkt. Du var en av de första som stack ut och som jag gillade när jag gav mig in i kortmakeriets värld och började söka upp forum. Jag är än idag en flitig besökare av din blogg och kikar alltid in där för att läsa om stort och smått, långt och kort, gammalt och nytt. Och man blir aldrig besviken. Du och din personlighet lyser igenom alla bokstäver, meningar och bilder och jag blir bara glad.

En härlig och sprakande LO av Malin

Men det är självklart en sak att vara en cool brud och en annan att vara en inspirationskälla som bemästrar allt som har med papper att göra. Du är både och. Du har en så skön stil på dina layouter att du får mig att vilja börja scrappa. De är samtidigt stilrena, färgstarka och "rockiga" på något sätt. Ofta ser jag nya material och helt nya komponeringar för första gången på dina layouter, vilket inspirerar mig massor.

LO av Malin

Men du är inte bara scrappare, du är så mycket mer. Du är mästarinna av Shabby Chic-kort, gör enormt fina smycken och en gudinna på att göra askar och andra typer av papperspyssel. Och det jag är mest imponerad över är att du lyckas hålla samma stil i allt du gör. Tack för att du delar med dig av dina fina saker och för all inspiration du sprider! Jag är en stor fan av dig, och det här är min hyllning till dig!

9 kommentarer:

  1. Jag håller med, på ALLT!!!
    Malin är en go-fis! *nickar*

    SvaraRadera
  2. Jag sällar mig till hyllingskören!!! :D

    SvaraRadera
  3. Oh my God!! :D Tack, tack, tack så otroligt mycket! Jag blir smickrad, rörd och på ett äkta Lillpiga-manér så devlar jag när jag läser allt! ;) Tack sötaste Lina! You made my day!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag kan oxå bara hålla med! :-)

    SvaraRadera
  5. Så sant dom det är sagt.
    Du rockar lillpiga :-)

    SvaraRadera
  6. Helt sant varenda ord../kruttan

    SvaraRadera
  7. Dina hyllninar är verkligen helt underbara och kortet du skickade var så fint! Står på hedersplats i köket!

    Kul att du gillar vårt nya badrum!

    Mvh

    Karin

    SvaraRadera
  8. jag kan bara hålla med..har nyss upptäckt hennes blogg men kikar in där ofta och just hennes "rockiga" stil inspirerar mig...

    SvaraRadera