onsdag 24 februari 2010

Det blev en lyckad mässa!

I måndags och igår var det dags för världens största UF-mässa och på min namnskylt stod det Lina Kinell - Mässgeneral. Det är ju detta som vart det roligaste och stora projektet jag jobbat med de senaste 4 månaderna och igår var alltså den stora finalen. Mässan blev verkligen jättelyckad och min känsla var att alla som var där; elever, lärare, jury, utställare, medarbetare och besökare var väldigt nöjda. Vi hade ju lite otur med vädret när det första man möttes av när man åkte till mässan på måndag morgon var en Metrotidning med löpet: "SL vädjar: stanna hemma idag", och vi som jobbat så för att anordna särskilda event för att locka ännu fler besökare ut till mässan. Men men, vädret kan man inte råda över, och de som trotsat vädret och trots allt tagit sig ut till mässan blev bjudna på en häftig upplevelse. Själv hann jag inte gå runt så mycket på mässgolvet, men jag hann med ett inköp av en mössa med texten: Watch It! i reflexbokstäver som syns i mörker. Mycket snygg och häftig idé av Watch It UF.

Idag har jag mest vart så där mässbakis som man blir efter en mässa. Det är så mycket intryck, personer att träffa, massa snabba beslut och utryckningar under en så här stor mässa att jag kommer på mig själv, flera timmar efter de att mässan stängt, att fundera på om jag lämnade nyckeln till hon som bad om den, eller om jag hann att hämta blommor till talarna som låg på ett annat ställa än jag trodde. Jättekonstigt, eftersom mässan är slut och jag vet att jag stod på scenen och delade ut blommorna, men hjärnan har inte hunnit att landa och registrera att det gick bra. Så idag har jag utvärderat mässan och gett tankarna tid att landa och även börjat blicka framåt mot nya, spännande uppdrag.

Av anledning till att mässan tagit upp det mesta av min vakna tid de senaste veckorna, så har mitt pysslande fått lida lite och den lilla tid jag haft har gått åt till bröllopsplanering. Men jag gör ju fortfarande kort till mina hyllningar, och så här blev två av dem:

Kortet jag gjorde till duktiga Åsa, med ett självklart tema

Muffinsformen är klippt i wellpapp, strösslet är halvpärlor och stämpeln är embossad


Kortet till bröderna Härén i mer stilrena färger

Skylten sattes fast med brads som ser ut som skruvar

3 kommentarer:

  1. Jättefina! Att du inte lägger ut några på Signerat. Den med bakelsen är min favorit!
    :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till en lyckad mässa!!! =D
    Såklart du fixade det där galant *blinkar*

    Korten är überfina! Blev så kär i din muffin med strösslet på <3

    Stora kramar Petra

    SvaraRadera
  3. Ja fantastiska kort! Båda vældigt fina, men
    muffinsen ær absolut min favorit också;)
    (vill ju bara æta upp den!!)

    SvaraRadera