fredag 19 februari 2010

Jag - En förebild och ambassadör?


För ett par veckor sedan så fick jag ett tips och en länk av min goa vän Lisa som berättade att Tillväxtverket nu sökte nya kvinnliga företagare som ska jobba som ambassadörer för att få fler tjejer att starta företag, även kallade "Mauds tjejer". Hon tyckte absolut att jag skulle söka och att hon tyckte att jag passade bra för uppdraget. Jag gick in på sidan och fyllde i några svar om mig själv och går fick jag ett samtal om att de ville ha några kompletterande uppgifter till min ansökan. Jag gav dem det de ville ha och en timme efteråt fick jag ett mail att jag blivit antagen som ambassadör för kvinnligt företagande! Inget jätteuppdrag och det är på ideell basis, men jag som brinner så för entreprenörskap och företagande tycker att det är en otroligt ärofylld och hedersam uppgift. Här ska inspireras! =)

Robban har sedan några veckor tillbaka börjat utbilda sig till fotograf på Berghs School of communication som utsetts till världens bästa kommunikationsskola och jag är så glad för hans skull att han kom in! Idag fick jag även ut något av det då vi var där och tog porträtt på mig som de ska ha gjort innan nästa lektion. Det är inte ofta jag gillar att lägga ut bilder på mig själv, men jag gör ett undantag eftersom Robban är så duktig! Visst blev de fina?





8 kommentarer:

  1. Hej Lina! Vad roligt för er, grattis! Bilderna är superfina! Läser din blogg ibland:)
    Ha det bra!
    Karin Messini (från Signerat)

    SvaraRadera
  2. Yes!! Va kul ;) Det måste firas. Åh såklart supersnygga bilder. Vad snygg du är! Tycker förresten frågetecknet ska bytas ut mot ett utropstecken i rubriken.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. wow, vilka fina bilder. De är superfina.

    SvaraRadera
  4. har skrivit om dig här; www.enckelli.wordpress.com

    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis! Va roligt för dig. Bilderna var väldigt fina. Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefina foton! Gillar det där du sitter i stolen!
    Kul med Mauds tjejer!

    SvaraRadera
  7. va kul Lina! Grattis:)
    jætte fina bilder!
    Kram Sara

    SvaraRadera