tisdag 15 december 2009

Årets färg 2010

Jaha, då har det återigen blivit dags för Pantone att utse Årets färg som kommer att dominera under 2010. Jag var förstås lite spänd när jag såg att det kommit ett pressmeddelande. Ni som var med mig för ett år sedan kommer kanske ihåg att jag utmanade mig själv med att inreda vårt vardagsrum i det som skulle bli årets färg och döm om min förvåning när färgen blev Mimosa (varm gul)! Det blev en utmaning, men det var kul. Så denna gången öppnade jag dokumentet med spänning. Så årets färg 2010 är:

Årets färg 2010-Turkos

Turkos! Jihoo! Min absoluta favoritfärg, alla kategorier! Detta firade jag med att ta ut några av de turkosa ljusen här hemma som temporärt fått åka in i ett skåp för att göra plats åt mer juliga ljus.

Pantone motiverar valet av turkos som färgen som transporterar oss till en spännande tropisk plats samtidigt som den skyddar och helar oss i stressade tider. Motiveringen i sin helhet hittar ni här.

1 kommentar:

  1. Härligt!!!! Phu....då funkar vårt vardagsrum fortfarande vi har bruntoch turkost!
    Må så gott
    kram Linapyssel

    SvaraRadera