torsdag 17 december 2009

Thursday Tribute #4 - Åsa Sundberg Bergstrand

Nu vet ni vid det här laget vad mina inlägg på torsdagar handlar om. Det är ju dags för Thursday Tribute igen! Det är dags att hylla någon som inspirerar mig och som jag vill säga ett extra tack till. Och idag handlar det om en riktig all-konstnär...

Ja, så är det faktiskt. Den person jag ska hylla idag är en person som jag banne mig tror kan allt. Hon ritar, scrappar, inreder, fotar, syr, bakar, designar stämplar, skriver, bloggar, pysslar, skissar och allt detta samtidigt som är mamma tur 4 stycken bedårande barn. Och inte minst - Hon inspirerar!

Åsa alias Badanka

Ja du Åsa, idag är det dags för mig att hylla dig! Jag har försökt att tänka efter noga när jag kikade in i din blogg för första gången, men jag kommer inte riktigt på när det var. Det jag vet är att jag blev sådär störtkär i ett foto som du tagit. Fotot var på din nyfödda bebis och jag kommer ihåg att jag ropade på Robban, som också är fotograf, och sa att ett sånt kort vill jag också ha på vår bebis. Och han bara svarade med ett "wow". Efter det ögonblicket ägnade jag väldigt mycket av min tid att lusläsa varje inlägg du har gjort och det var tack vare dig och din blogg som skaffade min ett Google Reader- konto så jag skulle kunna hänga med dig i dina uppdateringar.
Foto lånat ifrån Åsas blogg

Jag har svårt att beskriva hur enormt duktig du är på allt du tar för dig. Du har en sån känsla för form, stil och färg att det känns som om inget är omöjligt för dig. Du behärskar alla tekniker och material och det känns verkligen som om du leker dig fram när du provar något nytt. Du har verkligen inspirerat mig till att börja prova på saker oavsett om jag kan det eller ej. Nuförtiden genomför och provar jag nästan alla idéer jag får, innan jag hinner börja fundera på om jag kan det eller inte. Och det tackar jag dig för.

En av Åsas alla målningar

Att kliva in i din blogg för första gången är som att öppna ett uppslagsverk i kreativitet. Det fullkomligt sjuder av kreativitet och inspiration! Det som jag dessutom tycker extra mycket om är dina texter i din blogg. Det känns som om varje uppdatering och varje text är så personlig och full av kärlek. Jag vill verkligen tacka dig för att du gläntar lite på din dörr till ditt och bjuder oss alla på lite av din begåvning. Tack underbara du! Du är verkligen en färgklick i min vardag och det här är min hyllning till dig!

Underbart foto av Åsa

8 kommentarer:

  1. Grattis Åsa!!!
    Inte konstigt, härlig blogg och fina grejjor du gör
    Lina

    SvaraRadera
  2. otroliga ord, massa värme.
    Jag är så glad, rörd.

    Hade precis lagt mig i sängen, skulle bara kolla mejlen från mobilen.
    Så låg detta i min inkorg, orden och länk.

    Så enormt stort,
    från den djupaste platsen i mitt hjärta. Tack

    SvaraRadera
  3. Skriver under på varje ord du skriver om Åsa.

    SvaraRadera
  4. Kan inte annat än att hålla med! Åsa är fantastisk!

    SvaraRadera
  5. Ja min syster är verkligen en allkonstnär! Jag älskar henne och hennes överflödiga kreativitet!

    SvaraRadera
  6. O va fint du har skrivit om Åsa. Hennes blogg är verkligen fantastisk. Jag har följt den länge och de är en av mina största favoriter. Den är full av insperation och underbara, tänkvärda ord. Hon verkar vara en så härlig människa.

    Vilken fin blogg du har förresten. Han aldrig varit inne här förut men kommer absolut tillbaka och tittar mera. Fanns massor med fint att titt på och inspireras av.

    Kram

    SvaraRadera
  7. åå så fint du skriver!! Håller verkligen med i allt du skriver, Åsa är verkligen otroligt duktig i allt hon gör, och hon inspirerar nog alla !!

    Super fin blogg har du.. har varit här inne förut men tror inte jag lämnat några spår efter mig:)

    SvaraRadera
  8. Kan bara hålla med :-)
    Visst är hon underbar

    SvaraRadera