söndag 13 juli 2008

Besök från norr

Den här helgen har vi haft besök av en av Robbans absolut bästa vänner Simon och hans son Kasper (10), hans flickvän Frida och deras gulliga hund Iga som kom hit ifrån Umeå. Jag som alltid velat haft ett husdjur, dock helst en katt, men alltid lyckatd ha en allergisk pappa eller pojkvän i min närhet fick verkligen känna på hur det var att ha ett litet sällskap här hemma. Hon var så himla söt som svansade efter så fort man gick någonstans och tittade på när t ex stod i köket och lagade mat. Jag som alltid tyckt att Chiwawor sett lite rått-liknande ut och lite väl små, kände att jag blev mycket positivt överraskad när jag lärde känna Iga bättre.

Blog Image

Blog Image

Igår hade vi en heldag på Gröna Lund och avslutade med en grillning på kvällen. Underbart gott! De åkte hem ganska tidigt i förmiddags, så då passade jag och Robban på att sätta oss ner med vår bokföring i ett par timmar för att få koll på allt och jag läste på lite mer om hur det är att ha ett Aktiebolag. Efter ett par timmars hårt jobb var vi värda att vila upp oss så vi tog vår nya bil och tog sikte på Ekerö där vi hittade en liten strand att sola på. Båda slocknade i våra solstolar direkt., vilket var jätteskönt.

Veckan som kommer är veckan före mitt EM vilket kommer att innebära en hel del jobb och förberedelser. Plus att min pappa med familj kommer hit och hälsar på under veckan, så det känns som om det kommer att gå i ett. Ni följer väl med mig i min uppladdning för EM i Ung Företagsamhet? Vi har ju slagit rekord i antal deltagande delegationer någonsin och antagligen i besökare också detta året! Det är ju superkul men det känns ju också otroligt pirrigt! Nästa torsdag kommer det ca 550 personer ifrån hela Europa och Nord- och sydamerika hit och förväntar sig att allt ska flyta på i 4 dagar. Jag och Åsa kommer att fixa allt åt dem; tävlingar, mat, transporter, events, boende o s v, så det är ju bara att hoppas att allt går bra. Om ni är i Stockholm den 25 juli så är ni hjärtligt välkomna att besöka vår mässa i Kungsträdgården mellan 10.00 - 18.00. Europas bästa gymnasieföretagare ska tävla och ställa ut sina produkter, vilket är en hel del roliga grejer. Också ska ju min syster dansa också. Ni kan läsa mer om EM påvår officiella EM-Webb (som jag har byggt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar