måndag 14 juli 2008

Två nya kort

Äntligen har jag fått lite pysseltid och tillverkat två kort som liknar varandra ganska mycket, men har ändå helt olika stil. Det första ska gå till en tuff tjej som har fått ett nytt jobb och det andra ska gå till en go kille som fyller år. Jag är så otoligt pysselsugen och känner att jag har mycket kreativitet i kroppen som vill ut, men jag hittar liksom ingen tid just nu. Det är så mycket som jag vill/måste/borde göra först. Ska verkligen försöka att ta mig tid lite emellan åt att bara få vara kreativ. Det är ju så många som jag vill skicka kort till bara för att jag uppskattar dem så mycket. Här kommer korten:

Blog Image
Stämpeln kommer ifrån Whippersnapper och är färglagd med Promarkers. Till öjletterna har jag använt min alldeles nya Silent Setter och det håliga pappret kallas Punchinella. Bokstäverna är utstansade i typsnittet Studio.

Blog Image
Här har jag försökt att matcha färger för att få ett stilrent och balanserat kort. Jag har utformat det på samma sätt som det över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar