fredag 11 juli 2008

Mot nya uppdrag i höst!

Nu ska jag berätta något kul! 
Som egen företagare kan man ju inte riktigt bara koppla av och bara lita på att det finns uppdrag i höst, man måste ha lite mer framförhållning än så. Och viktigast av allt är att man måste ligga steget före hela tiden. Därför har jag nu under våren, trots att jag är mitt uppe i mitt nuvarande projekt redan börjat planera för hösten. Och nu är det klart vad jag ska göra! I går blev jag nämligen Aktiebolagsägare! Tackar, tackar!

Jag och Robban har ju haft vårt handelsbolag i ett och ett halvt år nu och vi trivs jättebra med det samtidigt som om det känns som om man vill utveckla sig och det liksom är dags för nästa steg. Därför har vi slagit ihop oss med tre andra Jocke, Marcus och Simon som också är egna företagare. Vi har ju hjälpt varandra mycket innan, men med gemensamt namn och gemensamma strategier så kommer vi att ha möjlighet att arbeta med större projekt och få lite större volym i vårt bolag.


Blog Image

Vi arbetar alla med kommunikation och projektledning men på olika sätt idag och tillsammans så kommer vi att kunna erbjuda helhetslösningar inom vårt område. Vårt namn är En liten byrå och vi kommer att starta upp officiellt den 1 augusti.

Vi har ju alla personliga anledningar och mål med vårt gemensamma bolag och mina är framförallt att jag får möjligheten att jobba med större projektoch även möjligheten att jobba med folk som jag tycker om. Ju större projekt vi kommer att ta in, desto mer hjälp kommer vi att behöva av våra vänner som många också jobbar med kommunikation. En annan av mina drömmar kommer också att gå i uppfyllelse eftersom min roll i vårt företag kommer att bli som VD! Jag ska se till att vi kommer dit vi vill, ha det övergripande ansvaret och koll på alla våra uppdrag. Det ska bli riktigt häftigt och jag kommer lära mig enormt mycket!

Vi har precis fått lokaler på Västra Trädgårdsgatan i Stockholm, vilket är precis vid Kungsträdgården och perfekt läge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar