torsdag 26 juni 2008

Mycket att göra

Har jag inte uppdaterat efter midsommar?! Oj, vad tiden går fort när man har roligt... 

Midsommar spenderades ju enligt tradition i Karlstad där vi först käkade underbar mat hos mamma på Bomstad. Vädret var också ganska traditionsenligt, delvis regn och delvis sol. Precis som sig bör med andra ord.
Efter maten bar det av till Marcus i Alster där vi träffade våra härliga Karlstads vänner. Som sig bör spelade vi många partier Kubb, sjöng många snapsvisor och lekte lekar. En kul grej som hände var att Robban hade med sig en filmkamera under kvällen och eftersom han är grym på att klippa ihop filmer så fick vi ett infall av att spela in en film ihop. Tro det eller ej, men idag finns det en sjukt bra skräckfilm, starkt inspirerad av Agatha Christies 'Tio små negerpojkar', och på värmländska! Jag skulle vilja visa upp den här, men vi svor en ed den kvällen att inte visa den för andra än de medverkande, men jag ska göra mitt bästa...
Blog Image

Den här veckan har jag pysslat mycket och gjort många beställningskort. Det är många som gifter sig och fyller år nu känns det som! Idag har jag dessutom tagit ytterligare ett steg framåt i min stora bröllopskollektion då jag träffade bruden och toastmastern för att bestämma modeller och design på fler delar. Som vanligt hade jag gjort några olika förslag som går i samma färgskala och stil och det är så kul när det är något som faller dem i smaken och som de gillar. Idag blev det ytterligare beställningar och därför måste jag göra en stor beställning med nytt material imorgon, jag som precis har fåt hem en avi från posten...

Någonting som är kul med att göra beställningskort är att man får testa så många olika stilar på kort, beroende på vad den som ska motta kortet gillar. Idag har jag till exempel gjort två stycken bröllopskort som är vääldigt olika. Man utvecklas väldigt mycket i sitt skapande när man skapar till andra märker jag.
Så här blev ett bröllopskort som vi på jobbet ska skicka till en kollega som gifter sig i helgen:

Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar