söndag 29 juni 2008

Bröllop i Strängnäs

Idag sitter jag här hemma så där lagomt seg efter en underbar helg i Strängnäs. Två av våra underbara vänner gifte sig igår och vi var inte sämre än att vi stannade kvar och dansade tills huset slängde ut oss. Bruden är en riktig schlagertjej, så det blev mycket skrålande till gamla och nya schlagers blandat med mycket annat. Jag är jättehes idag... Efterdet var vi 6-7 stycken som vandrade till hotellet i soluppgången längs vattnet med brudparet. Snacka om romantik i luften. Vi var väl hemma på hotellet strax efter 4.00 tror jag.

Hela bröllopet var väldigt fint. Eftersom detta var mitt första bröllop med ett såpass nära brudpar så visste jag egentligen inte vad jag skulle förvänta mig, men det räckte att brudparet tågade in i kyrkan så började tårarna rinna. Det är ju bara så härligt att se sinna vänner fullkomligt stråla av lycka, kärlek och glädje! Festen efteråt var inte sämre den. Till middagen hölls det en massa fina tal, det sjöngs en hel del sånger och maten var underbar. Ett riktigt lyckat bröllop med andra ord!

Vi har inte hunnit gå igenom alla fina kort som Robban fotade igår än, men titta vad fina de är:
Blog Image

Blog Image

Blog Image

Blog Image

Självklart fick brudparet en present ifrån vårt lilla Stockholmsgäng och jag fick äran att designa både kortet och presenten. Eftersom brudparet ska flytta till Stockholm i höst så har vi fixat en heldag/natt med aktiviteter i sommar får vårt hela gäng. Eftersom de inte vet mer än att dagen kommer att börja med champagnefrukost, så vågar jag inte avslöja mer än... Jag gjorde också ett personligt memory till dem som en liten kul grej med bilder ifrån våra middagar, fester och ifrån Enterprise och det blev väldigt uppskattat!

Färgerna för bröllopet var svart och vitt och därför ugick jag ifrån det när jag gjorde i ordning korten och paketet:

Blog Image

Blog Image

Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar