måndag 1 mars 2010

Grattis till oss!

Igår firade jag och Robban 4 år tillsammans och på rekommendation av nära vänner så gick vi och käkade på Restaurang B.A.R på Blasieholmen. Vi blev väldigt glada när vi kom dit och såg att restaurangen låg i samma hus som vi jobbade i och det var alltså där vi träffades för första gången. Restaurangen som har fisk och skaldjur som specialité var helt underbar och den kändes lyxig utan att ha vita dukar, utan mer mysig. Man såg rakt in i köket, de hade akvarium med humrar och som extra bonus har de även en saluhall om man vill köpa med sig råvaror hem.


Vi käkade ostron till förrätt och det var faktiskt första gången för både mig och Robban. Jag blev förvånad över att det faktiskt var ganska gott, för det ser ju ganska slemmigt ut och vi fick dessutom in en lapp som förklarade att ostron var havets reningsverk och det kan finnas bakterier i dem, vilket kändes lite mysko precis innan man skulle njuta av denna lyx.
På söndagar har de dessutom fisk- och köttspett som man får beställa och jag kan säga att maten var heeelt underbar! Vi satt och njöt i fulla muggar av varandra, maten, drycken och atmosfären.

Vi passade även på att ha familjeråd. Vi får alltid så roliga miner som respons när vi berättar om våra familjeråd. Det kanske låter helt sjukt, präktigt, konstigt, eller så blir folk bara nyfikna. Jag vet inte, men det känns som det väcker känslor av någon anledning. Men det funkar för oss och det är ju faktiskt det enda viktiga. Vi brukar alltså ha en egen mysig stund tillsammans ofta med god mat och dryck, kanske en gång i kvartalet, där vi pratar om oss, framtiden, hur vi mår, vilket liv vi vill leva, vad vi vill ändra på, familj, bröllop och allt annat som hör våra liv till och som känns relevant just nu. Jag tycker att det är jätteskönt att planera livet tillsammans för att sätta upp gemensamma mål och höra efter ordentligt hur den andra mår. På riktigt.
Vi gör gemensamma planer, funderar på vart vi vill bo i framtiden, vad som är viktigt för oss just nu och vad vi ska göra mer eller mindre av. Det kanske låter konstigt, men jag tycker att det är viktigt att göra det på ett mysigt och positivt sätt istället för att sådant kommer upp när man är stressad, grinig och bråkig. Det är inget vi har bestämt att vi ska göra på förhand, det första familjerådet kom spontant men det var så lyckat att vi bara har fortsatt. För mig är det ju det viktigaste av allt i livet - att vi som par mår bra. Så länge vi håller ihop och står på samma sida så är jag övertygad om att vi kommer att vi kommer klara allt. Hur gör ni för att utveckla er relation?

1 kommentar:

  1. Låter som en riktigt mysig kväll.Grattis till era 4 år :)

    SvaraRadera