fredag 22 maj 2009

Nostalgi!

I onsdags avslutades dagen med en härligt spontan drinkkväll på stan tillsammans med Robban, Thessan, Per och Lotta. Vi hade supermysigt och trots att tanken var att vi bara skulle ut och ta en drink så var vi inte hemma förrän strax innan 03.00! Det kommer definitivt bli fler besök på Lydmars i sommar!

Den otroligt spontana dagen i onsdags följdes av ytterligare en form av spontanitet, även om det inte innebar så mycket rörelse eller sociala aktiviteter. Både min och Robbans kroppar skrek av att bara få vila och våra huvuden orkade inte jobba eller tänka på något viktigt, så vi beslöt oss för att bara vara hemma och softa. Robban kom på den underbara idén att damma av vår Nintendo 8-bits emulator och någon timme senare hade jag varvat ett av mina favoritspel Kid Icarus. Kommer ni ihåg?

Usch vad jag hatar de där gubbarna som gör att man får en aubergine på huvudet! Jättekonstigt inslag, men ganska kul så här efteråt... Självklart teamade jag och Robban upp oss och spelade på stort allvar, för i så svåra labyrinter som i den här behöver man en person som agerar kartritare:

Idag har vi jobbat en hel del och gått igenom vår bokföring, vilket är ganska kul tycker jag. Den lugna dagen igår gjorde att jag vaknade med en hel del energi idag! Jag har dessutom pysslat igen efter en stunds frånvaro! Jag är så glad att jag får beställningskort som gör att jag kommer igång med det kreativa igen. Jag mår ju så bra då! Så här blev ett beställningskort som blev klart igår till en namngivningscermoni:

Stämpeln valde jag efter att ha sett StampArtics tävling att använda djur på sina kort. Den här stämpeln ifrån Whipper Snapper är en av mina mest använda och jag älskar alla mina stämplar därifrån!

När jag använde det ljusbruna pappret i bakgrunden så kämde jag att jag ville prova min nya Crackle Paint som jag har använt på hjärtat. Det är en färg som blir krackelerad när den torkar och passade jättebra på kortet. Hjärtat har jag gjort själv genom att stansa ut i kartong för att få en chipboard-effekt.

1 kommentar:

  1. Jättefint kort! Den stämpeln är verkligen jättesöt! :) Kul med Nintendo också! :)

    SvaraRadera