torsdag 2 april 2009

Jag äter, alltså lever jag!

De senaste veckorna har kvällarna fungerat ungefär så här hemma hos Kinell/Nygren:
Robban lagar mat i köket och Lina sitter i vardagsrummet. Maten blir klar och Robban bär in maten i vardagsrummet.
R: - Maten är klar.

Lina tittar på Robban, på maten och på Robban igen

L: - Vad gott det ser ut.

R: - Mm.

L: - Det luktar gott också.

R: - Mm

Lina fortsätter att surfa/pyssla/jobba/titta på tv. Robban äter.

L: - Var det gott?

R: - Så där.

En stunds tystnad.

R: - Jag önskar att du var här.

L: - Vad menar du? Jag sitter ju här.

R: - Ja, jag ser dig, men du är inte här...

Ärligt talat tror jag att min diet vart jobbigast för Robban och jag har tyckt så synd om honom. Men idag mina vänner, började jag äta mat igen! På riktigt! Efter 4 veckor och minus drygt 8 kg på vågen så är jag back in business! Jag har nu gjort första steget att gå ner i vikt och nu börjar jag på nästa - nämligen att forma kroppen. Jag ska börja träna. Det ska faktiskt bli riktigt skönt.

Min första måltid blev lax med lite pressad potatis, vilket kändes väldigt lagom och bra! Trots att jag blev proppmätt typ direkt så var det underbart gott med olika smaker! I kväll har vi dessutom lagat vår underbara sallad och myst och firat med ett glas champagne. Just det, man måste fira ofta och mycket, och i morgon är vi bortbjudna på middag och spelkväll och det ska bli såååå mysigt att kunna vara med och vara social igen! Jag mår nästan oförskämt bra!

Jag skulle vilja visa upp några bilder på min förvandling, för jag och Robban hade faktiskt ett litet foto-session här hemma häromdagen, men de bilderna får ni se en annan dag. Här kommer ett levererat beställningskort till en liten Oliver som ska döpas:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar