tisdag 31 mars 2009

Väskkort

Jag har provat något nytt! Nämligen en helt ny (för mig) kortvikning. Man tillverkar kortet så att det ser ut som en liten väska och den blir faktiskt riktigt läcker! Det var jättekul att göra och jag kommer nog att fortsätta på temat att testa lite nya vikningar. Kortet skickades till underbara Mia som fyllde år i helgen och som jag vet gillar vitt. Grattis igen vännen!
Så här ser kortet ut när det är ihopvikt. Jag har valt underbara papper ifrån SEI som skimrar väldigt härligt. Texten och blommorna uppe i hörnet är embossade i ljusblått.

Så här ser kortet ut när man vikt upp det. En sida blir själva skrivsidan och de andra två kan man smycka som ett foder på väskan. Även här har jag använt de skimrande papprena från SEI.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar