söndag 29 mars 2009

Skapat från skiss

En härlig och lugn lördag börjar närma sig sitt slut. Idag har jag för första gången vart och provat kläder sen jag började på dieten. Det var ju jättekul! Jag kom faktiskt hem med en jättefin kortärmad skjortklänning ifrån G-star som blev min egen belöning till mig själv.

I pysselväg så har jag mest sysslat med organisering och strukturering av saker som bara har legat i en enda röra, vilket är jätteskönt nu när det är klart. Jag har även hittat en för mig ny sida med skissutmaningar varje vecka där man kan hämta inspiration. Jag tycker att det är ganska svårt att skapa ifrån skisser, men det är nog för att jag är ganska ovan vid det. Jag känner mig nästan mer hämmad, men ändå tycker jag att det är väldigt kul. Jag fick dessutom en beställning på ett stilrent kort i silver och vitt och när jag såg den här skissen hos 2sketches4you så kände jag att jag ville prova att använda mig av den när jag gjorde kortet:

Man är ju egentligen väldigt fri när man skapar ifrån skisser, man kan vända och vrida på den hur man vill, men jag tycker ändå att det är kul att hålla mig relativt nära originalet. Vi får se om jag kommer att fortsätta med skisser flera veckor, men om inte annat är sidan en jättebra inspirationskälla, då alla tjejer där är VÄLDIGT duktiga! Så här blev min tolkning:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar