tisdag 30 september 2008

Ett kort som tog ny vändnig

Vad tokigt det kan bli. Inte allt för sälla så startar skapandet med en ganska tydlig idé om ett kort. Man har upplägget framför sig innan man skapar. Oftast blir det någorlunda likt den tanken, men den här gången tog mitt kort en helt annan vändning än den som var tänkt från början. Jag blev inte riktigt nöjd med kortet alls i slutändan, men jag hade väldigt kul när jag gjorde det, och då har jag väl nått någon typ av mål antar jag. 

Tanken var att jag skulle ställa upp i en tävling där utmaningen var att göra ett kort i stilen "Swedish Collage" som kännetecknas av kvadratiska kort, mycket färg, mönstrade papper, Chipboards och knappar eller andra dekorationer. Tyvärr blev inte kortet alls som jag tänkt mig, men jag gillar färgkombinationerna i alla fall!


Blog Image
Blog Image
Idag provade jag att göra egna Chipboards genom att embossa utstansade bokstäver. Det var jättekul och hela kortet fick en härlig Bling-effekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar