torsdag 26 november 2009

Thursday Tribut #1 - Frida Berglund


Härligt! Det är äntligen torsdag och dags att hylla någon som har betytt och betyder mycket för mig. Lite extra kärlek idag med andra ord. Och varför inte börja där det en gång började för min del...

En söndagsförmiddag för lite mer än 2 år sedan satt jag med en stor kopp kaffe under en filt hemma i soffan och letade roliga sidor på nätet som inspirerade mig. Bloggar fanns säkert som ett fenomen redan då, men de hade inte riktigt nått mig än och det var långt innan jag startade mina dagliga bloggrundor. Jag hade inte heller börjat att pyssla på riktigt och jag längtade helt enkelt efter något att göra hemma en kall vinterdag. Jag vet inte riktigt vad jag googlade på, men tillslut kom jag in på en sida som verkligen tilltalade mig och jag spenderade ett par timmar på att gå igenom alla inlägg och jag kommer ihåg att jag till och med skrev ut det jag gillade allra bäst så att jag kunde spara det (som sagt, det känns som om det var ganska längesen...). Sedan berättade jag för Robban att jag ville också ha en sådan här sida och frågade honom om han trodde att det skulle vara svårt att göra det. Han tyckte att det lät jättekul och vi pratade länge om hur jag ville ha det, vad jag skulle skriva om och om vilka som skulle kunna vilja läsa det jag skrev. Han frågade om jag hade någon sida jag gillade extra mycket, så vi skulle ha en målbild att gå på och jag visade honom den jag hade uppe. Vi kom fram till att det som skulle känneteckna min sida var snygga foton och även han tyckte att den här sidan var extremt snygg. Han frågade vem som gjort den och jag svarade -"Husmusen". Han skrattade lite och frågade vem det var. Jag letade en stund och sa sedan -"Frida Berglund". -"Jaha", svarade han. -"Frida, henne pluggade jag med".

Sedan dess har jag vart en stor beundrare av dig Frida, Husmusen, eller Trendenser som du nu har döpt din sida till. Redan då tror jag att din sida var välbesökt, men idag är du större än någonsin! Du har en av de största inredningsbloggarna i Sverige, vart nominerad till flera bloggpriser och jobbar med trendspaning för både Tv4 och Elle interiör. Och jag kan verkligen förstå varför. Jag fastnade till en början mest för ditt egna pyssel och otroliga foton. Du har verkligen en förmåga att sätta in små, enkla saker och detaljer i ett sammanhang som gör att hela helheten blir fantastisk! Och som om inte det var nog, så är du extremt duktig på att känna vad som ligger i tiden just nu och utifrån en massa intryck välja ut de där speciella sakerna som väcker nyfikenhet.

En tidig bild lånad ifrån Frida

Det här är en av de tidiga bilder jag hittade i min pärm med utskrivna sidor ifrån din blogg. =) En enkel badbomb som blir så otroligt snygg när den sätts i ett sammanhang. Jag kan till och med känna hur den skulle smaka om den gick att äta. Och jag kan lova dig att Robban svor över alla trasiga badbomber som låg i flera veckor som låg här hemma i köket, i mitt försök att bli som du! =)

Jag har aldrig träffat dig Frida, men jag hoppas att jag får möjlighet att göra det någon dag! Du inspirerar många varje dag med din blogg och du fick mig att starta den här bloggen för ett par år sedan. Du är otroligt duktig och verkar vara en hel-go tjej! Jag rekommenderar verkligen alla som läser det här att gå in på Trendenser.se, även om jag varnar för att man kan bli kvar där länge! Tack för inspirationen du har gett mig och detta är min hyllning till dig!


Jag har även gjort ett kort som jag skickat till Frida och här får ni ett par detaljer ifrån det:



10 kommentarer:

  1. Grattis till dig Frida som fått denna fina hyllning !!
    Ska hälsa på din blogg nu
    MVH Linapyssel
    Vilket gulligt kort Lina!

    SvaraRadera
  2. Underbart kort Lina. Det är en väldigt inspirerande blogg du har, ska kika lite mer i den tror jag när jag har lite mer tid...

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, Frida är helt outstanding!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin hyllning!! Så kul att hitta hit, nu finns det väl risk att jag blir kvar hos dig en låång stund...:)
    Mvh Milla

    SvaraRadera
  5. Vilken hyllning!!! Frida är verkligen duktig! Det var hon som fick mig att börja blogga! Har följt hennes blogg i snart 4 år!

    SvaraRadera
  6. Åååh, känns som om det lika bra kunde ha varit jag som skrivit allt detta! För min histoira är exakt den samma! Har dock inte kommit så långt att jag hyllat Frida personligen ännu - tyvärr. Det är svårt nog att hinna blogga med två små barn. Men jag kämpar på. Lycka till med din blogg!

    SvaraRadera
  7. Jag tycker att hennes blogg är väldigt överskattad. Det finns många andra som borde få uppmärksamhet istället för henne.

    SvaraRadera
  8. Det var ingen dålig tribute :). Och vilket urgulligt kort du gjort till Frida..

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  9. Läser också hennes blogg! Så fint du skriver...det värmer i hela kroppen (fast det inte är jag som är frida )

    nu ska jag kika vidare inne hos dig!

    erica

    SvaraRadera