måndag 14 juni 2010

En dag som Superhjälte!

Jodå, i lördags var det dags för min möhippa. =) Inget ont anandes låg jag nyvaken i soffan och väntade på frukost. Min mobil ringer och när jag svarar börjar en amerikansk man prata med mig. Han säger att jag idag kommer att vara en superhjälte och att alla mina vänner räknar med mig. Jag ska under dagen samla ihop 1000 credits och han börjar snabbt läsa upp en lista på saker som jag ska packa ner i en väska. Han säger att man vet aldrig när jag kommer att komma hem nästa gång och han ber mig sedan att sätta mig på golvet i mitt sovrum och vänta på vidare instruktioner. Han peppar mig sjukt mycket och avslutar med att ropa: Are you ready? Go!
Utan att ha någon som helst aning om hur lång tid jag har på mig börjar jag irra runt som en skållad bäver här hemma och dra fram allt ur alla garderober för att hitta alla konstiga saker på listan. Nu jäklar ska det samlas poäng! Robban får helt plötsligt väldigt bråttom, avslutar kaffekokandet mitt i rörelsen och säger att han måste gå nu. Och så går han och lämnar mig ensam.

När jag har irrat runt ett tag sätter jag mig på sängen och går igenom min packning. Helt plötsligt dras ytterdörren upp, en högtalare hålls fram och till tonerna av Super Mario Bros studsar, hoppar, springer och smyger det in ett gäng med svartklädda tjejer i solglasögon! =) Gud, vad kul det såg ut och jag skrattade gott! Även de meddelade mig att dagen kommer att gå ut på att samla poäng och att jag kommer att få flera uppdrag och utmaningar för att testa om jag är en riktig superhjälte.

De dukade upp en härlig frukost med smoothies, jordgubbar, muffins och bubbel och de gav mig en massa paket. Mitt första uppdrag var att gissa vem som gett mig vilket paket och jag kan väl säga att jag som fortfarande var skakig och chockad inte riktigt hade samma slutledningsförmåga som mina goa vänner när de så klurigt valt presenter. Men jag fick godkänt ändå och vi begav oss ner mot stan.

I Kungsträdgården blev det ett stopp och där skulle jag lära mig en koreografi till Michael Jacksons låt "Bad" som jag i min tur sedan skulle lära ut till minst 5 personer. Tävlingsinriktad som jag är lyckades jag jaga ihop 14 personer som snällt ställde upp på dansen och succén var ett faktum! Vi gick vidare till hamnen och hoppade på en båt till Vaxholm. På båten fick jag visa upp mina gamla frisörtalanger då jag på ett dockhuvud skulle göra den håruppsättning som var vårt slutprov och som jag slitit mitt hår över så många gånger. Det gick även det över förväntan och jag passade även på att göra en marknadsundersökning på båten om vem som är den bästa superhjälten av alla. Lite otippat vann Bamse!

Väl framme i Vaxholm kom den största prövningen av alla. Vi skulle alla vara med på Fångarna på Kastellet, vilket var en underbar tolkning av Fångarna på fortet. Shit, vad bra de hade gjort det med massor av kluriga utmaningar som krävde mycket samarbete, styrka och list. Det var längesedan jag hade så kul och jag tror att mina goa vänner även de uppskattade den här utmaningen lika mycket som jag. Självklart vann mitt lag och skumpan gick till Karlstad-laget! =) Dock har jag än idag MASSOR av blåmärken och träningsvärk i alla möjliga konstiga muskler i kroppen.

Sedan blev vi hämtade och körda ut till finaste huset av alla på Resarö där vi duschade, käkade underbar 3-rätters och myste i allmänhet. Jag fick ytterligare ett uppdrag att svara på frågor om Robban för att se hur väl jag kände honom och efter lite fjäsk så kom jag faktiskt upp i mina 1000 credits och jag vann välförtjänt respekt hos mina vänner. Sedan blev det Singstar innan vi i princip somnade med mickarna i handen. =)

Oj, oj, oj, vilken underbar dag jag har haft. Och vilka underbara vänner! Jag har sedan i lördags gått omkring med ett stort leende på läpparna och vart världens lyckligaste. De har verkligen fattat att det är utmaningar och tävlingar som får mig att gå igång och inte att bli uttittad och utskrattad på stan. Det bästa med allt är att mina olika vänner nu har fått träffats och att de verkar gilla varandra och längtar till bröllopet där de får ses igen. Och det värmer i hjärtat.

Tack än en gång för att ni gör mig lite lyckligare än vad jag var tidigare! =) Puss!

2 kommentarer:

  1. Oj vilken dag Lina! Låter som du hade det helt fantastiskt:) Så mycket kul du fick gøra och ær helt enig, roligare att man får gøra sådana saker, æn att bli utstirrad av folk;-)
    Må så gott! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. VAD ROLIGT!! :)
    Härligt när vännerna prickar in en fullträff!
    Och som sagt riktigt skoj när blandade skaror möts och finner nya spännande relationer!
    Ha det underbart på den stora dagen och njut varje sekund av att ha så goa vänner och att verkligen få bevisat hur mycket dom bryr sig om och månar om Dig <3
    Grattis till Dig och Stor kram! :)

    SvaraRadera