torsdag 3 december 2009

Thursday Tribute #2 - Zarah Peterson

Då har det redan gått en hel vecka och det är dags att sprida lite extra kärlek och uppskattning här i bloggen igen! Jag är jätteglad för den positiva respons som jag fått kring mitt nya tema och det känns som om fler tycker att det är viktigt att bry sig om varandra - lite mer än vanligt.

Dagens hyllning går till ytterligare en tjej som jag aldrig har träffat, men som har inspirerat mig så mycket och så ofta att jag fortfarande idag älskar att skapa. Ärligt talat vet jag inte så mycket om den här tjejen, men jag hoppas ändå att mina ord kan beskriva det jag känner. Denna hyllning är till dig Zarah!

Scrappade foton. Gjorda och lånade av Zarah.

När jag började bli nyfiken på det här med papperspyssel så letade jag runt på internet för att hitta likasinnade. Jag hittade ganska snabbt ett forum, pyssel.net, som var fullt med tjejer, kvinnor, tanter, gummor och flickor med samma intresse som jag. Att jag fastnade särskilt för detta forum var för att det kändes tydligt att detta var tjejer som brydde sig om varandra och hjälpte varandra med allt från himmel till jord. En av dessa tjejer som var utmärkande för sin omtänksamhet var du Zarah. Jag hittade snabbt till din blogg och lärde mig massor om scrapbooking, kortmakeri, pärlor, altering, fotografering och mycket annat också. För du är ju en tusenkonstnär och det är svårt att peka ut exakt vad det är som tilltalar mig så mycket med vad du gör, men jag har försökt att sätta fingret på några saker som jag uppskattar med dig, ditt skapande och det som gör dig så speciell för mig:

En layout gjord av Zarah

- Dina färger. Du har en extrem talang för att hitta de rätta färgkombinationerna i allt du gör. Jag har förstått att blått, grönt och brunt är några av dina favoritfärger men du bemästrar de alla!

- Dina detaljer. Trots att du oftast är ganska stilren i din stil så har du så extremt genomarbetade detaljer i allt du gör. Ju längre jag tittar på dina kort och layouter desto fler detaljer hittar jag.

- Ditt hjärta. Varje litet verk du gör är en del av ditt hjärta. Det känns. Även genom datorn. En otrolig fin egenskap att ha och gör att det känns extra personligt.

- Din handstil. Jag trodde på allvar att det var ett skämt när någon skrev till dig att din handstil var så snygg. För jag var övertygad om att du skrev allt på datorn. Nu vet jag bättre.

-Din stil. Du har en alldeles egen stil. Jag scrappar inte ens, men trots det blir jag inspirerad av dina layouter och jag tror att risken är stor att jag kommer att försöka efterlikna dina, när jag väl börjar.

Layout gjord av Zarah

Som sagt. Jag skulle kunna skriva så mycket om dina foton, dina skisser, din hjälpsamhet, dina design-uppdrag, dina texter, din kreativitet osv men jag väljer att välja ut några saker som har betytt och betyder lite extra för mig.
Jag vet inte hur många timmar jag totalt har spenderat i din blogg, och jag rekommenderar alla som är det minsta intresserade av papperspyssel att kika in hos dig. Det är som att gå på en utställning med en massa fina tavlor.

Tack gulliga, gulliga Zarah för allt fint du skapar och delar med dig av! Du är en inspiratör utan dess like! Och detta är min hyllning till dig.

6 kommentarer:

  1. Nu lipar jag... Du anar inte hur rörd jag blev av detta - du är ju för underbart rar! TACK så jättejättemycket för de vackra orden. Dem ska jag spara i min må-bra-mapp.

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt fin gest!!! Och du har så rätt, Zarah is something really special!

    SvaraRadera
  3. Så fint av dig! Och jag som har träffat raraste Zarah kan intyga att hon är alldeles, alldeles underbar! Go hand att hålla i mitt i natten också, kan tilläggas... ;)

    SvaraRadera
  4. Så fint av dig! Och jag som har träffat raraste Zarah kan intyga att hon är alldeles, alldeles underbar! Go hand att hålla i mitt i natten också, kan tilläggas... ;)

    SvaraRadera
  5. Finaste Lina... Kortet. Så vackert!! Och just mina färger - vad gullig du är som tänker på det när du gör kort!! Så fort vädret tillåter ska jag fota och visa i bloggen. TACK!! Kraaaaaam!

    SvaraRadera
  6. Fina Z - skapar vidunderligt vackra ting och är en underbar människa.

    SvaraRadera