torsdag 1 oktober 2009

Många födelsedagsbarn blir det!

I måndags morse hände något konstigt. Jag vaknade, gick och borsta tänderna och skulle gå ut ur badrummet igen. När jag vänder huvudet så hör jag hur något knakar till och känner hur något är väldigt fel i nacken. Jag gick tillbaka in i sovummet och berättade för Robban att något inte riktigt stod rätt till. Trots att jag låg helt still så kände jag hur värken stegrade i nacken och strålade ner i ryggen. Jag provade att resa mig upp men gav upp ganska direkt. Jag hade fått nackspärr! Det har jag aldrig haft förut, och det var en väldigt konstig känsla. Tillslut kom jag upp i stående ställning och Robban fick bädda ner mig i soffan med en varm havrekudde under mig. Och där skulle jag få ligga hela dagen. Robban var dessutom borta så där låg jag och stirrade i taket. Usch vad tråkigt det var! Det kan ha vart en av de tråkigaste dagarna i mitt liv. Jag menar, är man sjuk så är det ju faktiskt lite skönt att bara ligga och ta det lugnt, men jag var ju rastlös efter en kvart.... Jag vet inte vad nackspärren berodde på, men jag kommer ihåg att jag vaknade den natten och frös flera gånger, så det kanske var temperaturomställningen ute  som var boven.

Idag mår jag i alla fall bättre och är på benen igen. Och tur är det, för det finns en hel del att göra och jag känner att hela den här veckan började så fel. Jag har haft en hel del nära och kära som fyllt år under veckan som gått och det har gått iväg ett födelsedagskort om dagen här ifrån. Jag ser fram emot denna helgen som kommer att gå i pysslets tecken för mig. Jag har en del beställningar att göra klart och jag har fått en spännande förfrågan som jag kommer att sätta tänderna i. Här följer några av veckans kort som gått iväg. Grattis igen på er!

Kortet till underbara Tessan var en utmaning till mig själv att prova några nya tekniker. På kortet har jag sytt med symaskin för att få en skön effekt, vilket jag tyckte lyckades. Det blir nog mer sådant framöver. Stämpeln kommer ifrån HeroArts.


Ett kort till Hans blev det också. Kände att jag ville busa lite och använde mig av stämplar ifrån DoodleFactory. Både gubbar och text är därifrån.


Dopkortet till lilla Julia som döptes i helgen. Det här pappret ifrån SEI är så underbart att det inte behövs så mycket fler dekorationer. Jag har även provat att leka lite med LiquidPearls som är en synnerligen bra uppfinning! 


Jag märkte nu att det här kortet blev ganska likt det översta, utan att det alls var meningen. Stämplarna kommer såklart ifrån DoodleFactory och har blivit några av mina favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar