torsdag 10 september 2009

Visa upp det du gör!

Jag kan ju faktiskt bjuda på ett budget-förvaringstips till kom jag på! I mitt pysselrum har jag ett långt skrivbord med två platser där jag kan pyssla och en av de platserna har jag nu gjort om till pärlplats.
Jag satt där och pärlade ett gäng smycken och vinglasmarkörer för ett par dagar sedan när Robban kom förbi och sa att det jag gjorde blev så fint att jag borde hänga upp dem och visa istället för att stoppa ner dem i en låda. Jag höll med men hade ju ingenstans att hänga dem. Robban började klura, gick ut ur rummet och kom snart tillbaka med några krokar och andra verktyg. Sedan började han skruva upp krokarna i undersidan av tavelramen som hänger där och la en metallstång i dem (som jag tror att han hittade i ett par gamla panelgardiner). På med några metall-knypor och sedan hängde han upp de paketen jag hade gjort! Perfekt!

Nu när jag har ett litet lager är det jättekul att se dessa härliga färgklickar när man sätter sig och pysslar plus att man kan ju faktiskt sälja på plats om någon som kommer förbi vill köpa.

1 kommentar:

  1. Det blev ju jättebra! Jag tycker också att det är synd att bara stoppa ner sina alster i en låda så jag brukar också ställa upp mina kort på en hylla så att man kan se dem.
    ~Anita

    SvaraRadera