tisdag 2 juni 2009

Premiär med tävlingar!!

JAA! Äntligen är det premiär för min nya blogg! Hoppas att ni kommer att gilla den!
Som jag har skrivit tidigare så är anledningen till att jag har bytt plattform att Blogger är mycket mer användarvänligt. Blogger har ett utvecklat bloggverktyg som ger mig som författare många fler möjligheter att vara kreativ i mina inlägg. Min tidigare sida www.linakinell.se är ju i första hand en webbsideplattform med en liten blogg-funktion och det märks att de inte lägger speciellt mycket krut på att förbättra funktionen. Det enda tråkiga med att byta sida är att alla kommentarer som jag fått under året har försvunnit, så det ser lite tomt ut här nu, men jag hoppas att ni hjälper mig att fylla upp den kvoten snart igen.

Nåväl! För att fira min nya blogg och visa tacksamhet till alla er som besöker min blogg tänkte jag anordna en tävling. Och eftersom jag blev en dag sen med premiären (livet kom emellan) så tänkte jag att som kompensation anordnar jag två tävlingar på samma gång! Större chans för er att vinna med andra ord.

Tävling 1
Jag älskar ju att få inspirera och pyssla med alla typer av material, även om papperspyssel och kortmakeriet är det som tar upp det mesta av min tid. I den här tävlingen skulle jag vilja ha er med hjälp att komma på nya pyssliga projekt att inspirera mina läsare med. Det kan
 vara något projekt som du själv har framför dig och skulle vilja ha inspiration till, något som du sett färdigt men vill veta hur man gör eller något helt annat som du hittat på helt själv. Det är upp till dig att utmana mig! 
Lämna en kommentar med en kort beskrivning på din utmaning under det här inlägget senast den 15 juni kl. 23.59 för att vara med i utlottningen av priset.

Tävling 2
Jag älskar färger och nästan alltid när jag skapar börjar jag med att bestämma vilka färger jag ska skapa med innan jag sätter igång. Därför kommer ni nu att få en färgutmaning. Jag har tagit fram en färgkombination som jag vill att ni skapar någonting utifrån. Ni får använda andra färger också, men det ska tydligt synas att ni blivit inspirerade av just dessa färger. Ni får skapa vad ni vill, i vilket material ni vill. 
Lämna en kommentar med en länk till din blogg där ditt bidrag finns eller maila mig en bild på det: lina@linakinell.se. Senast den 15 juni kl. 23:59 vill jag ha ditt bidrag för att du ska kunna vinna priset.

Färgkombinationen ser ut så här och refererar till ProMarkers färgkarta

Jag har själv skapat ett kort efter färgerna till min syster som konfirmerade sig i helgen:


















Papper: Bazzill: White, Inkido: Naturvit kärlek, Rosabrun rand
Dekoration: Hjärta QuicKutz utstansat i kartong, Silversnöre
Färg: Ranger: Crackle paint, Milled Lavender
Kant: Fiskars: Threading Water Punch
Text: Emboss: Silver 

Priser
Jag vill ju uppmuntra er kreativitet, oavsett vad ni väljer att vara kreativa med. Därför är priset för varje tävling ett presentkort på 200 kr i valfri butik som säljer någon form av kreativt material. Det gäller både nätbutiker och fysiska butiker. När vinnarna är utsedda meddelar ni i vilken butik ni vill ha presentkortet och sedan kommer det hem till er. Vinnarna presenteras här i bloggen den 17 juni.

Nu hoppas jag få se många kreativa tävlingsbidrag! Lycka till!

13 kommentarer:

  1. Då börjar väl jag då! :)
    Jag skulle vilja se olika varianter av glasunderlägg. Jag har gjort egna, men tänkte göra ännu fler då det är en perfekt liten present att ge bort. Du får full frihet att hitta på olika sätt att göra dem på!

    SvaraRadera
  2. Hej,

    JAg vet inte om detta går inom pysselramen, men du ville ju bli utmanad;

    England är hattarnas land, det finns stora hattar, små hattar, hattar på diadem och hattar med fjädrar i, vackra hattar, spretiga hattar och eleganta hattar. Accessorize har massor och varenda butik har hattar, något som vi saknar här i Sverige.

    Jag skulle vilja se en ny användning av den klassiska hatten. Alltså din utmaning från mig blir att med inspiration från Englands hattar skapa en ny funktion av hatten, genom att ändra storlek, sätta den på väggen, i bilen. Ja, du fattar nog.

    Gärna med ett somrigt elegant tema.

    Hattar är enligt mig underskattat!

    SvaraRadera
  3. Vill du hitta inspiration på hattar, gå in på
    http://www.monsoon.co.uk/icat/fascinations&bklist=icat,5,shop,women,womenaccessories,fascinations

    SvaraRadera
  4. Jag Skulle Vilja se en vuxen variant av det där med fönsterfärg... barnen har det men jag skulle vilja ha Mer Vuxna tips för att dekorera fönster mont in skydd och för att få dom Lite Roligare..... Ja hela fönster.....

    SvaraRadera
  5. Mobiler ! Det är jag sugen på att göra själv med figurer i mönstrade papper eller utstansade blommor, ( med pärlor ? ); ja variationerna är ju oändliga !

    SvaraRadera
  6. Jag har länge funderat på olika sätt att använda papperspyssel till heminredning. Mitt senaste, ännu ej påbörjade projekt, är att "altra" filtar! Jag har olika QK-diecuts som mallar och ska klippa/skära ut dem i filt/fleece och sy fast med korsstygn på filten. Lätt och snabbt att göra, en liten förändring som kan göra stor skillnad. Jag skulle vilja utmana dig att ge någon form av hemtextil din egen prägel genom att använda något som är tänkt för papperspyssel.

    SvaraRadera
  7. Grattis till en jätte fin blogg!
    Roliga tävlingar du fixat:)

    Utmaning: Jag älskar inredning och skulle gärna vilja se mer av vad just Du gillar.

    Skulle därför vilja att du fotade 10-20 inredningsbilder (ex.på prylar, miljöer) som du gillar. Dessutom skriva en kort kommentar till varje bild vad det är du gillar exempelvis färgen, formen,nostalgi,väcker minnen till liv, materialet osv

    Spelar ingen roll vart du fotat. I ditt hem, hos andra, i butiker och dyl. Men jag vill att du har fotat alla bilder själv och inte lånat från exempelvis internet.

    SvaraRadera
  8. Oh, rolig färgutmaning! Ska försöka hinna med den! :D

    Min utmaning till dig då... Hm... Jag skulle vilja se dig altra ett klädesplagg, t ex en babybody! Såg en body som en norsk tjej hade altrat med foto, rubrik och allt - det var jättefint! Så nu vill jag se dig göra en också! :)

    kram
    Anna/Knin

    SvaraRadera
  9. Jag har sett så snygga små träd med grenar som sitter på väggen och man hänger nycklarna på i någon heminredningsaffär. Min utmaning till dig är att göra en egen sådan variant i någon form! :)

    SvaraRadera
  10. http://petraso.blogspot.com/2009/06/lina-utmanar.html


    Här är mitt Bidrag till tävling nummer 2
    Mina favis färger... hade ju klockrena papper ( tycker jag)


    Kram!!!

    SvaraRadera
  11. Nu har jag tagit mig an din färgutmaning också, här finns resutatet:
    http://linaliten.blogg.se/2009/june/armband-i-ljuva-farger.html
    Tack för en rolig utmaning! :)

    SvaraRadera
  12. Du som är så vansinnigt kreativ skulle säkert kunna fixa lite olika dukningar galant - därför är det vad jag vill se här:

    * festdukning i olika teman/färgsättningar
    * romantisk dukning för två
    * ensam-hemma-men-ändå-mysdukning
    etc.

    Jag är själv urdålig på sånt, så det vore kul med lite inspiration!

    *kram*
    Tett

    SvaraRadera
  13. Hejsan hoppsan!

    Nu har jag gjort ett kort till din färgutmaning också! Här är länken till kortet och min blogg:

    http://annaknin.blogspot.com/2009/06/tavlingar-hos-linak.html#links

    Det var verkligen en utmanande utmaning, jag brukar oftast använda starkare färger... Kul! :D

    SvaraRadera