tisdag 23 juni 2009

Personliga glas

Midsommar blev en riktig succée för vår del! Vi firade i Karlstad med goda vänner och god mat. Vädret var så där riktigt midsommaraktigt - solen sken till sill o potatisen och när det var dags att inta grillen så kom regnet. Men vi trotsade det under vårt partytält och satt kvar ute och åt medan dropparna smattrade på plasttaket. Men det är ju lite så det ska vara när det är midsommar. Sedan dess har solen glittrat nästan hela tiden, så i lördagskväll åkte vi till husvagnen på Bomstad och grillade med familjen. Vi blev kvar hela kvällen och hälsade även på nere i restaurangen där det var trubadur och dans för fulla muggar. Själv har jag dragit på mig halsont och en förkylning lagom till semestern, så jag tog det lugnt. Det var så lugnt och skönt i Karlstad att vi blev kvar en extra natt och tack vare det kund vi ligga och steka på stranden hela dagen igår och äntligen fick man lite färg! Men nu är vi hemma och ska jobba lite innan semestern infinner sig på riktigt.

Jag gillar ju att göra personliga detaljer när det vankas uppvaktningar och fest och till midsommar så gjorde jag personliga glas till alla som kom på kalaset. Det är också en jättebra gå-bort-present som man kan ge till värdparet när man blivit bortbjuden. Det är väldigt enkelt och mycket uppskattat. Du behöver bara glasfärg och glas. Jag har köpt Pebeo Vitrea 160 för längesedan på Panduro, men det går säkert att få tag på fortfarande eller billigare någon annanstans. Det är relieffärger för att få den lilla upphöjda effekten på glasen, som jag gillar. 

Färgerna är outliners och är tuber med en hård spets att rita eller skriva med, så det är bara att sätta igång direkt. Jag valde att göra olika blommor på alla glas och att skriva namnet på glaset.

Färgerna jag valde heter Pearl, Turquoise, Gold och Tourmaline. Glasen är köpta på Ikea - 36 kr/6 st.

Glasen går att tvätta i maskin och självklart fick alla gäster med sig sina glas hem efteråt. Här har de precis använts för en välkomstskål med bubbel.

Självklart kan man även dekorera snapsglasen i passande tema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar