tisdag 17 mars 2009

Stämpelförvaring

Nu äntligen börjar jag få ordentlig ordning på mina stämplar! De förökar ju sig ganska snabbt av någon anledning, så det har tagit sin lilla tid. I ett tidigare inlägg beskrev jag hur jag stämplade upp alla mina stämplar på A5 papper sorterade efter tillverkare och laminerade dem sedan. Nu har jag äntligen även gjort en avdelningsfunktion så jag snabbare hittar det jag söker.



Jag har helt enkelt skurit ur papper så att varje färg har 3 eller 4 flikar och sedan laminerat det så att det blir hållbart. Avdelarna får då funktionen som försättsblad till stämplarna som sitter på sina laminerade papper bakom respektive tillverkare.



Som jag även skrev i det tidigare inlägget så har jag även stämplat upp de monterade stämplarna på laminerade papper (fast i en annan färg). Det gör att förvaringen även funkar som ett kartotek. Jättebra och överskådligt nu när jag har börjat att anordna pysseldagar med mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar