måndag 9 mars 2009

Kuren påbörjad!

Förra helgen när mamma var här och hälsade på så inspirerade hon mig väldigt mycket. Hon har nämligen gått ner 16 kilo på 8 veckor med Cambridgekuren. Hon lös och strålade ut glädje och energi och efter en längre intervju så bestämde jag mig för att det kunde vara en diet som passade mig också. Jag gillar ju att göra saker till 100 % när jag väl har bestämt mig för att jag ska göra dem och det gör man verkligen med Cambridge. Det går liksom inte att tveka lite. Upplägget är så att man dricker 3 stycken milkshakes om dagen, var och en sammansatt så att kroppen får det den behöver i form av näring, kolhydrater, protein, fett, vitaminer och mineraler. Fördelen är dock att du endast får i dig drygt 400 kalorier om dagen.

Jag är ju inte direkt stor idag, men jag har gått upp några kilo sedan jag hade min trivselvikt och jag mådde bra. Idag tycker jag bara att de är i vägen och tar upp otroligt mycket energi ifrån mig. Så, eftersom jag är en tjej som gör saker, så bestämde jag mig i torsdags för att göra något åt det. Än så länge har det gått väldigt bra, även om det ät ovant att tänka före man stoppar något i munnen. Och fast det bara har gått några dagar så kan jag redan se resultat. Det är inte tanken att detta ska bli någon hälso- och viktblogg, så jag kommer nog inte skriva så mycket om det, men jag tänkte ändå att ni skulle veta vad jag håller på med. 

Idag har vi vart på bio: Män som hatar kvinnor och jag tyckte att den var väldigt bra! Jag försökte att se den för det den var: en svensk film, och inte jämföra den med boken eller alla andras åsikter om den. Och jag tyckte nog att det var bland de bästa svenska filmerna som jag sett.

Jag tänkte att avsluta med att stolt visa upp några av Robbans senaste foton. Han har ju fått möjligheten att få presspass på både AC/DC och Metallica och tagit riktigt grymma foton! Han är SÅ duktig på att fota och jag hoppas att har får många fler uppdrag. Här kan ni se fler av hans fina foton.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar