torsdag 26 februari 2009

Helsingfors

Det har vart ett kort uppehåll i bloggen. Anledningen är att jag har spenderat ett par dagar i Helsingfors. Tyvärr var det ingen nöjesresa utan det var begravning för min farfar. Nu stod jag inte min farfar speciellt nära, då jag aldrig egentligen har haft kontakt med honom. Men en begravning är en begravning och jag ville följa med dit för att på något sätt få ett avslut och lära mig mer om den sidan av min släkt. Han var ju ändå min farfar. När jag väl satt där i kapellet så slog det så satt jag och tänkte på just det där och fascinerades över våra släktband. Trots att jag inte alls kände mannen som låg i kistan så har han säkert en hel del svar på frågor som jag ställer mig själv om vem jag är och var jag kommer ifrån. Han är ju min pappas pappa och jag har säkerligen ärvt en hel del av hans gener och egenskaper. Hur som helst gick allt bra och nu är jag hemma igen!


Idag kommer mina systrar Elin och Emma hit till Stockholm! De fick biljetter till den nya föreställningen "Caution" med dansgruppen Bounce i julklapp och i kväll ska vi dit! Eftersom båda systrarna dansar och jag har också dansat mycket när jag bodde i Karlstad, så ska detta bli skitkul! Återkommer med en recension i morgon.

Eftersom jag inte har haft någon tid att pyssla alls, så kan jag passa på att tipsa om dessa otroligt fina handdukar som vi fick av mamma i julklapp. De kommer ifrån Sagaform och är helt underbara! Inte nog med att de är så snygga så är de i jättebra kvalitet och man får en hotellkänsla varje gång man duschat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar