lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag

I år har jag inte hunnit med att göra kort till alla mina nära och kära. Jag tycker att det är lite tråkigt för det är så många som jag uppskattar och som jag vill uppmärksamma lite extra. Men jag ska göra det under året istället. Skicka spontana kort till folk i min närhet och som jag tycker om. Och till er som läser min blogg vill jag också skicka en hälsning att ni gör mig väldigt glad varje gång ni besöker min sida och speciellt när ni lämnar ett avtryck i form av en kommentar. Då blir jag glad långt in i hjärtat!

Jag och Robban tjuvstartade redan igår med en skaldjurskväll. Vi åt hummer, krabba, räkor och en skaldjurspaté och till det drack vi mousserande vin. Underbart gott och romantiskt! I kväll ska vi äntligen till Melkers Restaurang Kungsholmen. Vi har vart på väg dit flera gånger tidigare, men det har alltid vart fullt, så den här gången bokade vi bord i tid. Ska bli riktigt mysigt!

När dagen ändå går i kärlekens tecken, så kan jag passa på att visa upp ett beställningskort som jag har gjort till en vän som ville ge bort ett kort till ett par som gifter sig idag. Kortet skulle gå i vitt och silver och bruden har en brudbukett med röda rosor. Trots att detta är väldigt fina färgkombinationer kände jag att det var svårt att få ihop det. Så här blev resultatet:

Stämpeln är en fotostämpel ifrån Stampsmith som jag stämplat på fotopapper. Bokstäverna är alfabetet Sofisticate och utstansade i silverpapper. Längst upp och längst ner på kortet ha jag använt Cuttlebugs embossing-border.

På insidan sitter en ficka med en tag där avsändaren kan skriva en hälsning. Även här har jag använt Cuttlebugs embossing-border på silverpapper för att få en annan struktur.

Jag ville att kortet skulle få ett djup och använde därför lite olika material. Rosorna i den röda buketten har jag rullat själv efter en beskrivning på duktiga Maries sida. Hjärtana är smyckestråd som jag har böjt till och det ena har jag trätt genomskinliga glaspärlor på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar