lördag 31 januari 2009

Perfekt vinjettmat

Vet ni vad vinjettmat är? Det är när den som är matansvarig för kvällen lycks tajma matlagningen så perfekt att den serveras så nära vinjetten till tv-programmet vi vill se som möjligt. Det är stor prestige i detta här hemma. Igår var det min tur att vara matansvarig. Jag stekte kött, skar upp sallad, grillade vitlöksbröden, dukade och hade fullt upp i köket. När allt vart och jag stänge av fläkten hörde jag att programmet påades. Jag tog våra tallrikar och bar ut dem till bordet och i precis samma millisekund som de nådde bordet så började introt till På Spåret. Helt sjukt perfekt vinjettmat. Nu är min tajming fulländad!

Idag har jag och Robban momsdeklarerat hela dagen. Det är faktist lite sexigare än det låter. Lite i alla fall. Vi har gått igenom alla affärshändelser under 2008 och specificerat in- och utgående moms. Även om det låter tråkigt så känner jag en extrem tillfredsställelse att få ordning på alla siffror och känna att jag har koll på allt. Det är också ganska kul att komma ihåg vilka uppdrag vi har utfört och vad vi har köpt in under året.

Annars har det inte hänt så mycket. Robban har tröttnat på att vara hemma ikväll och stuckit in till stan för att träffa några kompisar, vilket innebär att jag är alldeles ensam hemma - med alllt pyssel! Jag ska nog med andra ord få tiden att gå på något sätt...

Ytterligare ett beställningskort har jag gjort till en tjej som har fyllt år:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar