måndag 1 december 2008

Jag har pärlat!

Det var inte igår jag pärlade senast! Tro det eller ej, men det var faktiskt så mitt pyssel på allvar började ta fart. Jag fick en bok om att göra egna smycken i julklapp och sedan var jag totalt fast. Jag köpte en massa grejer och pärlade på för fullt. Även om det var kul, så fastnade jag nog aldrig riktigt för de hårda materialen. Jag har en enormt stor kärlek för silver och jag kommer så snart jag kan och hinner gå en kurs i silversmide för att lära mig grunderna i detta underbara material, men det finns ju faktiskt inget som går upp emot papper och det är väl det som har gjort att jag fastande så för att göra kort.

När jag plockade lite i hyllorna här om dagen så hittade jag min pärlsamling och funderade på vad jag skulle göra av dem. Tillslut kom jag på att det skulle vara kul att hitta på något till mina gapande tomma och vita blockljus. Något som knyter ihop det stilrena turkosa med det juliga röda. Så det blev ett par ljusdekorationer! Kanske inte världens finaste, men övning ger färdighet.

Blog Image

Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar