tisdag 18 november 2008

Underbara sol!

Igår var ju vädret heelt underbart här i Stockholm! Och ibland är jag så glad att vara egen företagare och kunna välja mina egna arbetstider. Jag bytte ut två jobbtimmar mitt på dagen och tog en låång promenad med Lisa Marklunds - "En plats i solen" i öronen. Det var så skönt och eftersom det var nollgradigt ute så var luften frisk och solen gav mig så mycket ny energi. Och de där två timmarna tog jag mer än gärna igen på kvällen när det blivit kolsvart ute.

Idag var det dock annorlunda. Ett par plusgrader och snöblandat regn gjorde inte att jag kände mig speciellt kreativ när jag vaknade. Men då kan det vara skönt att istället jobba hemifrån med administrationen; dra på sig raggsockorna, sätta på en stor kanna kaffe och bara jobba på. Av någon anledning gillar jag ändå sådana här dagar ibland. Om man ändå har tråkiga arbetsuppgifter att göra så spelar ju faktiskt vädret inte så stor roll. Och oj, vad mycket man får gjort!
Jag älskar att vara egen företagare!

Igår fyllde även min underbara vän Helena år! Självklart fick även hon ett kort, men eftersom jag blev så nöjd med det att jag även deltar med det i en tävling, så får jag vänta med att visa upp det här. Grattis i alla fall vännen! Jag kommer snart hem och firar dig! =)

Jag avslutar med ett par bilder som Robban tagit när vi var ute på en solig promenad.

Blog Image

Blog Image
Just det i söndags kom ju första snön här i Stockholm! En kortstund fick vi njuta av stora, lätta flingor som dalade ner och jag kände mig som en katt när jag satt i fönstret och bara tittade ut. Men efter en halvtimme slutade det. Och lämnade inte ett spår efter sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar