onsdag 5 november 2008

Färgkarta för ProMarkers

Efter att ytterligare en beställning är lagd på fler ProMarkers så har jag insett att en färgkarta över de färger jag har och de färger som finns skulle hjälpa mig i många lägen. Aha, en anledning till att göra ett nytt album med min BiA! 

Blog Image

Jag började med att betämma storlek på albumet, 15 x 15 cm, och skar upp papper. Det finns 92 färger totalt och i deras egen färgkarta hänger färgerna ihop fem och fem. Självklart ville jag inte var sämre så jag bestämde att visa fem färger på varje sida, i ordning så klart. Jag valde ut en stämpel som passade och stämplade upp alla sidor.
Sedan var det dags att fylla i alla namn på de pennor som finns och även fylla i med de färger som jag har i dagsläget.


Blog Image

Sedan band jag ihop den med min BiA och pyntade framsidan. Lätt som en plätt!

Blog Image

Det är verkligen jättebra att se de olika nyanserna innan man målar dem och det är perfekt att hålla koll på vilka färger man redan har om man vill köpa nya. Eller ja... när man vill köpa nya... för jag kommer väl inte att skaffa alla... Eller? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar