tisdag 4 november 2008

Egna biljetter

En trend bland papperspysslare just nu är att använda sig av biljettliknande dekorationer. Det finns massor av färgglada biljetter att köpa med all möjlig text (ofta på engelska) och i olika former. Jag har länge kikat intresserat på dem, men känt att de mest är inriktade på scrapping och inte så mycket till kortmakare. På ett forum för papperspysslare hittade jag en beskrivning på hur man gör alldeles egna och kan välja typsnitt och texter helt själv.

Jag satte ihop ett eget ark med egna texter i word och skrev ut dem på strukturerat papper för att få den där känslan av lite gammaldags. Sedan nålade jag perforering och klippte remsor. Resultatet blev en massa biljetter som jag kan måla i olika färger och använda istället för stämplar på mina kort. Så enkelt och så kul!

Blog Image

Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar