söndag 9 november 2008

Återigen är jag här med en snabbuppdatering. Den här söndagen innebär en heldag fylld av jobb för mig och eftersom jag bara har kommit lite mer än halvvägs mded dagens to-do-lista så är det bäst att jag fortsätter innan söndagen är slut. Det är tufft att vara företagare ibland... 
Jag har ju dessutom anmält mig en kurs i Vetenskaplig metod ifrån Karlstad Universitet som nu börjar göra sig påmind. När ska jag hinna med allt?! Och jag som dessutom har så mycket pysselidéer just nu att det skulle räcka till en heltid och mer där till.

Men ni, mina kära bloggläsare, kanske kan hjälpa mig?! Jag ska utföra en enkät i min kurs, men jag har inga som helst idéer om vilken typ av enkät eller vad jag ska fråga om. Är det någon därute som har någon idé om ämne, så skulle jag ju bli SÅ glad! Skriv gärna en kommentar och ge mig tips på vad min enkät ska handla om. Jag är inne på något blogg-relaterat, men vet inte vad...

Just det, jag måste ju berätta om gårdagen också. Vi var ju på Hamburger Börs och såg R.E.A igår. Helt ok tycker jag, även om jag hade förberett mig på fler gapskratt. Jag satt mest och log hela tiden. Det var roligt, men bjöd inte på så mycket överraskningar. Maten däremot var ju heelt underbar! Jag åt Bruschetta med parmaskinka och mozzarella till förrätt och ungsbakad lax med skaldjursrisotto till huvudrätt. Mums!

Jag kan avsluta med att visa ett annorlund och väldigt personligt kort som jag gav till en av mina favoritmänniskor på jorden som fyllde år i fredags. Det kräver väl sin förklaring antar jag... Jag kommer ju ifrån Karlstad och han kommer ifrån Nyköping och vi är otroligt patriotiska båda två. Under en lång tid har vi slagits om vilken stad som är bäst, så jag tyckte att det var dags att ge honom den verkliga bilden av städerna:

Blog Image
Tyvärr syns färgerna lite dåligt. Allt i Karlstadsdelen är av Bazzill-Bling papper och skimrar i ljusa färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar